Paradise Hotel här igen!

Tjena tjena, Hendrik här igen!
 

Nya säsongen av Paradise Hotel har ju precis dragit igång! Som vanligt kantas avsnitten av en massa intriger, paktbildande, fest och falskhet i alla dess former. Nytt för i år är att programmet bara sänds på måndagar och tisdagar, till skillnad mot mån – ons föregående år. Detta skapade ramaskri under programmets första vecka; eftersom de på råga på allt även klippte programmet mitt under en pågående parceremoni för att skapa spänning. Men istället för att skapa tänkt spänning, så skapade det ett vredesutbrott hos folk som inte var sena med att dyka in på facebook, tinder och diverse andra sociala medier för att visa sin ilska :) Nu verkar det dock som att det mesta av klagomålen från tittarna har lagt sig, eftersom programmet veckan därefter återgick till sitt mer traditionella upplägg.

 För att erkänna så är Paradise Hotel lite av en ”guilty pleasure” för mig och inget jag brukar skylta med att jag kollar på. Jag gillar oftast början när de nya deltagarna ska lära känna varandra och allt är lite sådär krystat och pinsamt, dessutom är det kul när det kommer in nya deltagare som rör om i grytan - då kan deltagare som kanske suttit säkert innan, bli hemskickade på ett ögonblick. En sak jag tycker är lite synd dock är att många deltagare som åkt ut har möjligheten att komma in igen, eftersom de är starka karaktärer och personligheter som då skapar intriger - och ses därför som mer intressanta av produktionsbolaget. 

Nu i veckan så dyker dessutom ett välkänt ansikte upp i PH-rutan, nämligen Eric ”Snygg Eric” Hagberg; som vann hela programmet 2014 med bloggerskan Paulina ”Paow” Danielsson. Vi får väl se vad som händer nu, och om dom kan få upp tempot lite i programmet som många kallar den sämsta säsongen i programmets historia. Jag ska i alla fall spela lite Freedom Resist medans jag väntar på dagens avsnitt. Ett mycket bra tidsfördriv om du frågar mig!

Vi hörs snart igen! / H